jump to navigation

Deltävling 2 februari 20, 2008

Posted by Familjens Överhuvud in Okategoriserade.
trackback

Jag har ett problem. Just nu har jag en hemsk låt på hjärnan. Till på köpet kan jag bara två ord från den. OK jag kan ett och hittar på det andra. Lite samma stuk som fröken L har då hon sjunger..

Låten? KEBABPIZZA! *ryser* Av alla låtar som var.. Hur kan just den fastna?!? Och hur fan kan den komma med? Herre gud. Jag kan göra det bättre själv! Men nånting måste dom ju gjort rätt iaf. För nu finner jag mig gå omkring och nynnar på ”Kebabpizza Srebrenica”. Det andra ordet vet jag att det inte ska vara där, men jag kommer aldrig ihåg vad det är så det får bli Srebrenica istället. Passar mycket bättre.

Bäst under hela kvällen måste ändå The Nicole ha varit med Razborka. Ni vet. Hon som kunde tala 6 språk men inte kunde varken sjunga eller röra sig till musik. Hon såg ut som en död rysk mört med små spasmer.

Jag kan bara säga tack gode gud att Carola inte gick vidare..! Låten var verkligen urkass. Den hade ingenting som gjorde att den skilde sig från mängden. Ingenting förutom att den sjöngs av en 40+ som opererat sig till oigenkännlighet. Istället för att vara en snygg(ish) 40-åring, så har hon blivit ett krampaktigt leende halvfabrikat med Morticia Addams-syndrom.

Kvällens överraskning måste dock ändå varit Sanna Nielsen. Jag brukar avsky dom låtar hon ståller upp med i melodifestivalen, men Empty Room var fan bra! Heja Sanna! Bäst hittills!

Jag hoppas verkligen att dom deltävlingar som återstår, är bättre än dom som varit.. Fast iofs. Vad spelar det för roll? Vad vi än skickar till finalen Serbien kommer ju ändå att hamna bland dom sista..

Enda sättet vi kan vinna på är väl ifall vi har lite inbördeskrig så att varje län blir ett land. Då. ”Norrbotten gives 12 points to… VÄSTERBOTTEN!”

Kommentarer»

1. Linda - februari 20, 2008

Håller med! Sanna e bäst!

2. Familjens Överhuvud - februari 20, 2008

Hörde att det var lite strumpdragning i Lule under lördagskvällen… 😉

3. Sandra - februari 20, 2008

Det andra ordet är ”slivovica”..ifall det känns viktigt att veta rätt text till denna underbara låt. *kräks*


Lämna en kommentar